STATUS UPDATED!
Bismillahirahmanirahim.. Selamat datang ke blog Ain. Di harap penkongsian di blog ni dapat membantu u olls
Blogku, Catatanku: 10 Rahsia Rambut

10 Rahsia Rambut

Assalamualaikum..
 
Rambut merupakan anggota badan yang terletak di atas kepala. Lazimnya rambut berwarna hitam. Namun sesetengah orang rambutnya berwarna perang terutamanya pada mereka yang tinggal di Barat.
Rambut ibarat mahkota kepada kaum hawa..
Apabila usia semakin kita semakin meningkat, (cup2, bukan ain yer.. ain masih muda.. chheeewaahhh) penghasilan pigmen dalam folikel rambut semakin menurun dan mungkin akan berhenti membekalkan bahan perwarna dan menyebabkan rambut menjadi putih atau beruban.
Bagaimanapun seluruh rambut tidak akan beruban dalam masa yang singkat kerana ia mengambil masa 10 hingga 20 tahun. Waktu seluruh rambut akan beruban bergantung kepada tempoh jam biologi masing-masing.
Sekarang jom kita tengok 10 Rahsia Rambur nih, rambut pown ada rahsianya, bukan kita jer yang
anda rahsia..

Rambut Lurus
Seorang yang bijak, gembira, bergaya, cemburu dan pandai dalam menguruskan sesuatu tanpa pertolongan. Kiranya orang yang ada rambut lurus ini independent, pandai bawak diri. Sentiasa je tersenyum ....

Rambut Kerinting Tebal
Dikatakan seorang yang kurang bijak, degil, cemburu kuat tetapi sangat romantik, banyak pergaulan dan susah dalam menyelesaikan masalah diri, namun dia tidak suka termenung. Patutlah banyak lelaki kat Paris yang memang hebat berpuisi rambut keringting gini.... dan erkk patutlah ramai gadis terpedaya dengan 'awang afrika' sampaikan ada yang termakan pujuk rayu mereka jadi keldai dadah ... hmmm .... kurang bijak tetapi romantik.

Rambut Kerinting Negro
Sesapa yang ada rambut gini adalah bijak, dengan ego yang tinggi, suka cemburu buta, bersifat romantik, memilih dan mudah mengamuk bila susah hendak selesaikan masalah. Hmm agak-agak .... leh fikir la kan apa yang ada dalam jelmaan anda .. hehehe.



Rambut Ikal Mayang
Hmm kalau lelaki berambut ikal ni selalunya ensem. Seorang yang bijak, berfikir sebelum melakukan sesuatu, berfikiran terbuka, banyak pergaulan, dan mudah memaafkan seseorang dengan kesilapan lalu.

Rambut Lurus dan Lembut
Seorang yang sangat bijak, memilih, pemaaf, manja, tegas dan cepat melakukan perkerjaan dengan bersungguh-sungguh. Hmm ....

Rambut Sedikit/Nipis
Seorang yang bijak, sentiasa berfikiran negatif pada seseorang, mempunyai ego yang tinggi, dan pandai membuka perniagaan walaupun kecil. Nih bijak berniaga .. no wonder la ramai yang jadi CEO hebat2 dah botak kepala walaupun masih lagi muda.

Rambut Perang
Agak kurang bijak, berfikiran terbuka, seorang yang pemaaf dan sangat pandai bersosial. Dia juga bijak lari daripada masalah. Hmm patutlah orang rambut perang selalu nampak berjoget-joget .. gi naik kelab bagai .. hurmmm ... (Oppsssss)

Rambut Tebal
Uhh memang seorang yang bijak tetap degil, cemburu, agak romantik tetapi bersifat kasar, banyak kawan serta pandai mengambil hati seseorang. Nih rambut tebal original yang macam ni .. bukan tebal sebab rambut palsu ehh ... :P

Rambut Kusut
Seseorang yang sangat bijak, berfikiran terbuka, banyak pergaulan, garang, susah nak memaafkan seseorang, dan pandai dalam mengurusan sesuatu tanpa pertolongan. Mengurus benda lain sampai diri tak terurus ni .. hehehe

Rambut Beruban
Jika muda-muda dah beruban maka dikatakan dia seorang yang kurang bijak, suka termenung, sosial sikit, berfikiran terbuka dan pandai selesaikan masalah diri. Tetapi kalau dah tua-tua beruban ... normal la tu .. agak2 nak nutup uban tu .... tak perlu nak kaler2 .. pakai je inai kampung tu eh ...
Agak2nya korang dalam kategori ape???


THANKS FOR READING THIS :) LIKE IF YOU LIKE ♥

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...