STATUS UPDATED!
Bismillahirahmanirahim.. Selamat datang ke blog Ain. Di harap penkongsian di blog ni dapat membantu u olls
Blogku, Catatanku: Khilaf Aku

Khilaf Aku

Bestnyer, tinggal dua hari lagi aku nak kahwin. Tak sabar rasanya nak bergelar isteri. Heheheheh... S emua persiapan dah siap, termasuk persiapan mental dan fizikal aku. Majlis perkhawinan aku agak ringkas, kiteorg buat majlis akad nikah kat masjid je, lepas tu adalah makan sikit-sikit. Tempah katering, biar mahal, asal sedap dan cepat. Heheheheh.. Haa.... Sebelum korang baca yang lain, aku nak korang pikir, pesal aku buat majlis simple je? Tapi pakai katering? Korang nak tahu? Ha... Jawapan dia ada kat atas. BIAR MAHAL, ASAL SEDAP DAN CEPAT. Heheheh.. Sori-sori.. Jom kita sambung cite aku ni. Hari yang ditunggu-tunggu dah tiba.. Jeng, jeng, jeng.. Hahahaha.. rugi korang tak tengok aku pakai baju pengantin, cantik... Heheheh.. Sori, perasanlah plop......


Majlis perkhawinan aku berjalan dengan lancar. Hehehe.. Seperti yang dirancang, lepas akad nikah ada makan-makan sikit. Best tau.. Heheheh.. Aku makan sikit je, malulah nak makan banyak-banyak.. Heheheh.. Happy dapat khawin dengan orang yang aku sayang..

5 BULAN KEMUDIAN...

Aku pelik, kenapa dengan suami aku yer?? Dia tak pernah pun bercakap dengan aku, dulu dia suka sangat bergurau dengan aku.. Aku rindu sangat-sangat dia yang dulu, sebelum menjadi suami aku.. Romantik habis.. Baik.. Suka buat lawak.. Ambik berat pasal aku... Pesal yer suami aku mendadak berubah? Korang pernah terfikir tak? Aku pun pelik, aku nak tanya suami aku, tapi aku malulah.. Sejak aku khawin dengan dia, aku tidak pernah disentuh oleh dia walaupun sekali.. Sedih betul aku.. Aku bukannya kotor pun ,dia pun tahu aku macam mana.. Sedih betul... Kadang- kadang aku tanya dia, dia jawab sepatah.. Rumah aku tu macam rumah berhantu pulak. Senyap sunyi je, yang dengar suara orang dalam tv je.. Tu nasib baik ada jugak suara, kalaulah rumah aku tu tak de tv, alamaknya lagi sunyilah.. Menyampah betuuiiiiiii....

Aku tak kire, hari ni aku nak buat perhitungan dengan suami aku sikit.. Korang nak join?? Jom2. Korang baca apa yang aku tanye suami aku, lepas tu korang bace pulak ape yang dia jawab.. Dah sedia??? Ok.. Jom. Cup2, lupa plak aku nak bagitau nama aku, nama aku Ina.. Jomlah baca..

“Abang, Ina nak tanya sikit, boleh?”. Aku duduklah sebelah dia, masa tu dia tengah tengok cite ape entah. Baru je aku duduk, dia dah nak lari. Aku tarik tangan dia suruh dia duduk sebelah aku, dia pun dengan terpaksa, duduklah kat sebelah aku. 

“Ina nak tanya apa?”

“Kenapa abang buat Ina macam ni?”

“Abang buat macam mana?”

“Kenapa abang buat Ina macam tak wujud dalam rumah ni?”

“Ina pikirlah sendiri”

“Kalau Ina tahu, Ina dah tak tanya abang tau tak! Bagitahulah Ina, abang!”. Aku tengah marah ni, geram betul dengan suami aku. Aku tanya dia, dia tanya aku balik. Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. Menyampah betul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aku tak puas hati ni, aku tanya dia balik.

“Abang, jujurlah dengan Ina, apa yang Ina dah buat kat abang?”

“Ina nak tahu apa yang Ina dah buat kat abang? Ok, abang bagitau Ina. Ina buat abang loya tau tak?”

“Kenapa sampai jadi macam tu?”

“Ina nak tahu kenapa sampai jadi macam tu? Ok, abang bagitau Ina. Ketiak Ina tu busuk sangat tau tak? Abang tengok, bulu kat ketiak Ina tu panjang sangat, dah boleh ikat dah. Cukurlah Ina sayang oii!”

Aduiii, malunya aku.. Hahahahahahahaahahahha... Tapi, sempat lagi aku tanya.

“Betul ke abang? Berbau sangat ke?”

“A’ah, busuk sangat, abang dah tak tahan dah.”

“Tapi, sebelum abang khawin dengan Ina tak pun abang komen bau Ina”

“Sebelum khawin, memang Ina wangi, wangi sanagt-sangat. Manenye tak wangi, Ina pakai minyak wangi 3 hari sebotolkan? Betul tak?

“Betul. Tapi, macam mana abang tahu?”

“Abangkan suami Ina, mestilah abang tahu semua hal pasal Ina. Sekarang, Ina pergi kat bilik air, cukur Ina punya bulu ketiak tu. Abang dah lama beli kat Ina tau, Ina je yang tak guna.”

“Yelah, Ina pergilah ni.”

Hehehehehehehe, baru aku tahu, rupa-rupanya salah aku. Aku yang tak pandai jaga kebersihan. Sekarang, aku dan suami aku dah happy... Heheheheheeheheehheheheh

• Cerita ini adalah rekaan semata-mata. ‘AKU’ yang ada dalam cerita di atas bukan ain.. Heheheheehheeh.. Tetibe je idea ni menjengah minda, ain pun apa lagi, taip je apa yang patut.. Heheheeheheheh.. Maaf yer.............................. ;-). Ain tak berniat pun nak malukan sesiapa.



Pengajaran : Jagalah kebersihan diri yew semua...

THANKS FOR READING THIS :) LIKE IF YOU LIKE ♥

2 ulasan:

Farah Waheda Wahid berkata...

hu hu hu... mati2 kakak ingat adik yang nak kawin masa mula2...

yup... seorang perempuan kena sentiasa jaga diri... mentang2lah dah kahwin, dah tak kisah dah hygiene, dan rupa paras...selekeh jer medang... macam manalah suami tu x tunjuk perasaan... hu hu hu...

AinNadhirah berkata...

Huhu.. adik tak kawen lagila kak...
betul2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...