STATUS UPDATED!
Bismillahirahmanirahim.. Selamat datang ke blog Ain. Di harap penkongsian di blog ni dapat membantu u olls
Blogku, Catatanku: Macam Nak Pitam Masuk Tandas

Macam Nak Pitam Masuk Tandas


Pernah masuk tandas awam yang u olls nak termuntah??? Pernah??? Tipula kalau u olls kata tak pernah.. Tandas masjid yang besar2 tu un ada yang nak termuntah, ni plak tandas awam... Kan??
Siapa yang angguk tu, pihak ain laa.. Heheh..
Ok2.. Jangan marah2, memang ada yang tandas awam dan tandas masjid bersih dan berbau wangi..
Yang tu, kita memang sukakan bila tandas bersih?
Tapi, yang kita nak cerita pasal tandas yang macam ni..(tengok gambar kat bawah). Sebelum masuk, waaaahh.. nampak cantik jew, bila selepas masuk, haahhh.. amek u olls!!! Macam galeri lukisan pun ada kan?? Macam2 tulisan ada. Hairan, kenapa orang sanggup buat macam tu.






Kalaulah tandasnya kotor, berbau bangkai, memang minda si pembuatnya lebih kurang macam tu-minda bangkai!! Maksud ain, budak2 yang conteng2 tandas, bukan si pembuat tandas... Jangan salah paham ok!!

Heran! Heran! Mentang2 tandas awam, semua buat tak endah je..
Semua orang kena ambik kisah, sebab kita boleh melambangkan apa yang ada di dalam kepala kita.
Kalau sampah yang ada, tnetulah sampah yang keluar, tak kan la emas plak yang keluar?
Kecualilah kalau dalam sampah tu orang letak emas. Maknanya kita kena ada minda bagaikan emas, bukan minda sampah barulah boleh membela diri dari hal semacam ni. Kalau minda masih mundur, jangan harap hendak maju.


p/s : Sama2 kita jaga kebersihan tandas awam tau...




THANKS FOR READING THIS :) LIKE IF YOU LIKE ♥

5 ulasan:

zaza nizam berkata...

pernah! huhuhuhuu bila nk msuk bau semacam..kuar balik xjadi..uwaaa! so sape2 pon kena jaga tandas utk kita semua jugak kan! :)

Nadya Bubble berkata...

Promosi Rainbow Alquran dan Ribbon Watch ! Sehingga 23 Mac 2013 sahaja !

http://bit.ly/cd2aQx

shuhaida saad berkata...

paling xtahan kalau bau tu. aigooo.. muntah hijau! hehe

AinNadhirah berkata...

@shuhaida saad hahah.. betul2

sal ya berkata...

kalau dah tak lalu sgt tu mmg tk msk le jwbnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...